ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το blog αυτό δημιουργήθηκε για το μαθητικό διαγωνισμό "ξεμπλόγκαρε". Ο διαγωνισμός αυτός έχει ως σκοπό εμείς τα παιδιά να δείξουμε, πώς θα θέλαμε να είναι το internet, φτιάχνοντας ένα blog. Mαζί με τον φίλο μου συνεργαστήκαμε για να φτιάξουμε αυτό το blog. Βοήθησαν όμως και άλλα παιδιά με τις απαντήσεις τους στην ερώτηση που τους κάναμε:
- Τι θα σου άρεσε να έχει ένα blog;
Έτσι δημιουργήθηκαν οι κατηγορίες που βρίσκονται στο blog μας.

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2008

«Φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής ανά μαθητή» - Δημόσια Διαβούλευση «Σχεδίου ενσωμάτωσης φορητού μαθητικού υπολογιστή στις σχολικές τάξεις»

Η δράση «Φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής ανά μαθητή» δεν αποτελεί απλά μία
δράση προμήθειας φορητών υπολογιστών. Είναι μία ολοκληρωμένη προσπάθεια
ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην καθημερινότητα των μαθητών και των
εκπαιδευτικών στην τάξη ως ένα επιπλέον εργαλείο στη διαδικασία της εκπαίδευσης,
αλλά και στο σπίτι ως συνέχεια της διαπαιδαγώγησης του μαθητή. Η δράση λοιπόν
απευθύνεται τόσο στους μαθητές και στην εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και στους
γονείς. Επειδή το εύρος των αποδεκτών της δράσης είναι μεγάλο, η επιτυχία της
υλοποίησής της και η ποιότητα στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της
προϋποθέτει την προσπάθεια και το συντονισμό σημαντικού ανθρώπινου δυναμικού,
και παράλληλα την υποστήριξη από κατάλληλες υποδομές και εξοπλισμό.
Ο ακριβής αριθμός των σχολείων, των τάξεων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών
που θα συμμετέχουν στη δράση θα προκύψει μετά τη διαδικασία πρόσκλησης
εκδήλωσης ενδιαφέροντος (περιγράφεται στην ενότητα 5), κατά την οποία οι
σχολικές μονάδες θα δηλώσουν εγγράφως το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στη
δράση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Μετά τη διαβούλευση του παρόντος Σχεδίου και αφού ολοκληρωθεί και η εκδήλωση
ενδιαφέροντος από τα σχολεία, θα επιλεγούν οι τάξεις και τα τμήματα που θα
ενσωματωθεί ο φορητός μαθητικός υπολογιστής. Οι τάξεις που είναι καταλληλότερες
για να συμμετάσχουν στη δράση, σύμφωνα με τις πρώτες απόψεις του Παιδαγωγικού
Ινστιτούτου, είναι οι δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Ε’ και ΣΤ), καθώς και οι
δύο πρώτες τάξεις του Γυμνασίου (Α’ και Β’).

Τα γνωστικά αντικείμενα που καταρχήν προτείνονται για να υποστηριχθούν από τη
χρήση φορητού υπολογιστή, είναι τα εξής:
• Μαθηματικά
• Γεωγραφία
• Φυσική
• Πληροφορική
• Γλώσσα
• Ιστορία
Τα παραπάνω γνωστικά αντικείμενα είναι ενδεικτικά και επιλέχθηκαν λαμβάνοντας
υπόψη τόσο τα εκπαιδευτικά λογισμικά που είναι διαθέσιμα και πιστοποιημένα από το
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σήμερα, όσο και τη βούληση να καλυφθούν μαθήματα τόσο
θετικής όσο και θεωρητικής κατεύθυνσης. Η τελική επιλογή των μαθημάτων θα γίνει
αφού ληφθούν υπόψη οι σχετικές παρατηρήσεις από τη δημόσια διαβούλευση του
Σχεδίου καθώς και οι προτάσεις μαθημάτων από τα σχολεία που θα δηλώσουν
ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στη δράση.

Η ενσωμάτωση του φορητού υπολογιστή στην τάξη δεν έχει σε καμία περίπτωση ως
στόχο την αντικατάσταση του παραδοσιακού τρόπου εκπαίδευσης. Αντιθέτως, στόχο
έχει να αποτελέσει ένα ουσιαστικό εργαλείο τόσο στα χέρια του μαθητή όσο και του
εκπαιδευτικού.
Ο εκπαιδευτικός θα έχει τη δυνατότητα να παραδώσει την απαιτούμενη ύλη των
μαθημάτων έχοντας στη διάθεσή του ένα επιπλέον πολύτιμο εργαλείο για τα
σημερινά δεδομένα, το μαθητικό φορητό υπολογιστή. Εργαλείο το οποίο μπορεί να
χρησιμοποιήσει για να παρουσιάσει με έναν τρόπο πιο διαδραστικό και πιο ζωντανό
(χρησιμοποιώντας εικόνες, ήχους, κίνηση, κείμενα κτλ.) φαινόμενα και καταστάσεις
στους μαθητές του, να παρουσιάσει έτοιμα ή όχι σενάρια πειραματισμού και επίλυσης
προβλημάτων με μεθοδολογικό τρόπο, να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον και τη
δημιουργικότητα των μαθητών τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο, να
παροτρύνει την ανάπτυξη των ιδιαίτερων κλίσεων, δεξιοτήτων και τρόπο έκφρασης
των μαθητών.
Οι μαθητές θα μπορέσουν με αυτόν τον τρόπο να εξοικειωθούν στη χρήση του
υπολογιστή ως εργαλείου αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών
σχολικών τους δραστηριοτήτων, να εργαστούν συνεργατικά σε ομαδικές
δραστηριότητες στην τάξη, να έρθουν σε επαφή με αντίστοιχες ομάδες άλλων χωρών
και άλλων πολιτισμών, να ανταλλάξουν ιδέες και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες.
Στόχος της ενσωμάτωσης του μαθητικού υπολογιστή στην τάξη είναι να αποκτήσουν
οι μαθητές τις απαραίτητες κριτικές και κοινωνικές δεξιότητες που θα τους
εξασφαλίσουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στη γνώση αλλά και δυνατότητες στη διά
βίου μάθηση.

Από www.infosociety.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια: